mandag 1. september 2008

Barske ledere

Jens og Vladimir har pressen med seg.
En handlekraftig statsminister Jens Stoltenberg trakk den 30 centimeter lange kniven og gjorde kort prosess med den storkjefta breiflabben. (Dagbladet)
– Jeg har skutt mitt første dyr. Nå er jeg helt hekta, sier Stoltenberg til Dagbladet. Jeg tok fire-fem, men sønnen min tok mange flere, forteller Stoltenberg.
Det var en fem år gammel hunntiger som ble sendt inn i noen timers dyp søvn med Putins pil.
Senere hjalp statsministeren til med å måle hjørnetennene på det bevisstløse rovdyret.
(Statskanalen Rossiya, via NTB.)
Jeg både håper og tror Stoltenbergs jaktbragder er sannferdige, selv om dekningen er spyttslikkersk. Beretningen om Putins tigernedleggelse er det stor grunn til å mistro. Hvis dåden er arrangert, er det tvilsomt om noen i hans omkrets eller i den statlige tv-kanalen vil fortelle sannheten.
Derfor må Norges statsminister nøye seg med småfugl og fisk.

Ingen kommentarer: