mandag 31. mars 2008

Personangrep og moderering

Aftenposten er de siste dagene kritisert for å åpne spaltene for anti-rasjonelle kronikker og debattinnlegg uten motforestillinger. Heldigvis kommer innvendingene raskt i nettdebatten, som igjen viser sin verdi.
Da jeg lette etter reaksjoner på Jon Kalbeins kreasjonisme (søkte jon kvalbein site:google.com, siden avisens eget Sesam-søk er så dårlig), kom jeg over denne bloggkommentaren:
Bare for å dra det ned på det personlige plan slik du Kvalbein gjorde da du fortalte min kone at hun ville komme til helvete når hun døde..
Dette sa du til min kone mens hun gikk ett år på Kviteseid gym.
Håpet du da å skremme henne på bedre tanker?
Jeg tror heller du eventuellt ville hatt mer hell med deg om du haddde satset mer på å spionere på studenter i skjul av buskene slik du også var kjent for, og ble observert gjøre.

RESPECT! Jon

Om ikke gud ser alt, bør hvertfall alt fram på nett.

Måtte bare hjelpe dere litt på vei med å slå bena under hverandre:)
Kos dere.

Aftenposten.no har siden fjernet innlegget, som bryter med avisens holdning til ryktespredning og uverifiserte anklager. Det skjedde etter at jeg gjorde redaksjonen oppmerksom på kommentaren.
Den er lagt inn av en registrert bruker. Dermed blir den etter Aftenpostens nåværende rutiner ikke forhåndsgodkjent. Og siden ingen klaget, var ikke redaksjonen oppmerksom. Avisen forhåndsgodkjenner nå over 1000 innlegg i døgnet fra uregistrerte.
Når dette innlegget ikke ble påklagd, skyldes det trolig at det ligger innenfor hva nettfolket aksepterer.

Ingen kommentarer: